Zoekwoordenonderzoek de sleutel tot zoekmachines
Beraad een expert

Zoekwoordenonderzoek de sleutel tot zoekmachines

Van het zoeken naar een specifiek product tot kennis om iets te leren. U typt woorden in een zoekmachine en passende resultaten verschijnen op uw scherm. De woorden die u intypt worden ook wel zoekwoorden genoemd. En het onderzoek om de passende zoekwoorden bij uw website of webshop te vinden? Een zoekwoordenonderzoek. Wanneer u regelmatig een zoekmachine gebruikt kunt u er niet omheen. Zoekwoorden zijn in grote lijnen de toegang tot de "kennis" van het internet. En de zoekmachine die u gebruikt? Hoogstwaarschijnlijk Google, net als 80% van Nederland.

Bepaal de juiste basis zoekwoorden

Een website of webshop als resultaat in een zoekmachine terug laten komen is eenvoudig. U zet simpelweg iets online en Google vindt het vanzelf. Wanneer u specifieke en grote hoeveelheden bezoekers naar uw platform wilt verwijzen biedt een zoekwoordenonderzoek uitkomst. Voor een bedrijf is het van belang dat dit gedaan wordt aan de hand van zoekwoorden die aansluiten bij uw diensten of beter nog, waar de doelgroep op zoekt. De mate hoe u vindbaar bent op Google speelt dan een grote rol. Een zoekwoordenonderzoek start dus niet vanuit het niets. Het vaststellen van een goede basis aan zoekwoorden is essentieel. Bepalen welke zoekwoorden voor uw bedrijf in de basis interessant zijn begint bij een aantal simpele vragen.

  • Wat zijn uw diensten?;
  • Wie is uw doelgroep;
  • Welke vragen kan uw doelgroep stellen in verband met uw diensten?;
  • Welke zoekwoorden kunnen uw doelgroep helpen wanneer zij deze vragen onderzoekt?

Wanneer u deze vragen beantwoord heeft zult u merken dat er 10 á 15 zoekwoorden opgesomd kunnen worden. Een mooie basis voor diepgaand onderzoek.

Zoekwoordenonderzoek biedt doorslag

Wanneer de basislijst zoekwoorden is samengesteld is het tijd voor het zoekwoordenonderzoek. Tijdens dit onderzoek wordt gekeken hoe vaak de woorden worden gebruik in Google, welke andere resultaten er al bestaan en hoe goed deze resultaten scoren voor het betreffende zoekwoord. Ditzelfde wordt gedaan met verbasteringen of synoniemen van het initiale zoekwoord.

Op dit punt is uit het zoekwoordenonderzoek een lijs van 300 zoekwoorden of meer gekomen. Het doel is nu om per webpagina - op uw website of webshop - één zoekwoord te kiezen waar u een goed artikelen over kunt schrijven. Of om meer uit uw bezoekers te halen, een goede landingspagina.

Hebt u vragen over een zoekwoordenonderzoek? Of kunnen wij u helpen om uw diensten online te publiceren? Houdt u dan niet in om contact met ons op te nemen.

Meer interessante SEO informatie

Linkpartners

Linkpartners

Linkpartners! Een eenvoudige manier om uw online netwerk uit te breiden. Lees over de basis en beraadt een expert

Meer Linkpartners
Optimalisatie voor zoeken vanaf mobiel (Mobiel SEO)

Optimalisatie voor zoeken vanaf mobiel (Mobiel SEO)

Ook uw doelgroep zoekt uw diensten via dit medium. Bent u al klaar voor mobiele SEO. Lees over de basis of beraadt een expert

Meer Optimalisatie voor zoeken vanaf mobiel (Mobiel SEO)
Zoekwoordenonderzoek de sleutel tot zoekmachines

Zoekwoordenonderzoek de sleutel tot zoekmachines

Een basis lijst zoekwoorden stelt u eenvoudig zelf samen. Zoekwoordenonderzoek zet uw lijst om in kansen. Leer de basis of beraad een expert

Meer Zoekwoordenonderzoek de sleutel tot zoekmachines
Goede Landingspagina maken

Goede Landingspagina maken

Een goede landingspagina verstrekt een uitnodiging naar uw doelgroep en wijst hen de weg naar uw doel. Leer de basis of beraad een expert

Meer Goede Landingspagina maken
SEO Maatwerk
Turkooishof 132b 4817HE Breda, Netherlands
+31 (0)6 - 38757212 info@seomaatwerk.nl
Zoekwoordenonderzoek de sleutel tot zoekmachines