Hogere positie in Google? Stem uw inhoud af op uw doelgroep
Beraad een expert

Hogere positie in Google

Zoekmachines zoals Google zijn dé plaatst waar men begint met zoeken wanneer zij iets willen weten. De positie van een gevonden resultaat bepaald vervolgens wat men het eerst ziet. Wanneer uw resultaat de zoeker in tekst kan aanspreken, en dit resultaat heeft een hoge positie in Google, dan is de kans groot dat uw website of webshop bezocht wordt.

Hoe wordt uw positie in Google bepaald

Voordat we in de positie factoren van Google duiken, is het belangrijk dat u met relevante inhoud vindbaar bent op Google. Stel uzelf dan ook de vraag; "Waar kan mijn doelgroep naar zoeken om mijn diensten te vinden?". Dit is belangrijk om de juiste mensen naar uw website of webshop te verwijzen, maar ook omdat Google deze vraag ook stelt. Een hogere positie in Google wordt bepaald doordat uw webpagina zo goed mogelijk aansluit bij de wensen en omstandigheden van de zoeker.

Wensen en omstandigheden als

  • Relevant onderwerp op webpagina en website;
  • Geografisch (locatie van de zoeker);
  • Het apparaat van de zoeker;
  • Betrouwbaarheid van de website;
  • De positie in Google van concurrenten.

Hoe meer uw inhoud aansluit bij de doelgroep, des te hoger Google uw resultaat zal positioneren.

Voorbeeld; bakker positioneren in Google

U bent een bakker in Breda met een thuisbezorg service. Na logisch nadenken over wat uw klant kan intypen in Google - en dit onderbouwd te hebben met een zoekwoordenonderzoek - zijn de zoekwoorden; "warme worstenbroodjes bezorgen" naar boven gekomen als potentieel onderwerp om klanten te trekken.

Om een webpagina op uw website of webshop zo goed mogelijk af te stemmen op deze zoekwoorden wordt er een landingspagina gemaakt. Een pagina dat de focus legt op "warme worstenbroodjes bestellen" en tegelijk een nieuwe bezoeker het gemakkelijk maakt om van uw service gebruik te maken. In dit specifieke geval dient u ook aan Google te vertellen dat u in Breda bakker bent, omdat regio hier een grote rol speelt. Dit geven we aan op de landingspagina, maar ook uw website vermelding in Google maps en Google business heeft hier een bijdrage in.

Als u de enige bakker bent met een landingspagina over "warme worstenbroodjes bestellen in Breda" staat u in 5-10 dagen in de top 3 positie in Google. Wanneer er echter andere bakkers zijn met soortgelijke webpagina's dan moet er meer naar de "puntjes op de i" gekeken worden. Op basis van een concurrentieonderzoek zal er dan beoordeeld worden op welke punten u moet letten om een hogere positie in Google te behalen dan de concurrent.

Hebt u vragen over uw positie in Google? Of kunnen wij u helpen om uw diensten online te publiceren? Houdt u dan niet in om contact met ons op te nemen.

Meer interessante SEO informatie

Linkpartners

Linkpartners

Linkpartners! Een eenvoudige manier om uw online netwerk uit te breiden. Lees over de basis en beraadt een expert

Meer Linkpartners
Optimalisatie voor zoeken vanaf mobiel (Mobiel SEO)

Optimalisatie voor zoeken vanaf mobiel (Mobiel SEO)

Ook uw doelgroep zoekt uw diensten via dit medium. Bent u al klaar voor mobiele SEO. Lees over de basis of beraadt een expert

Meer Optimalisatie voor zoeken vanaf mobiel (Mobiel SEO)
Zoekwoordenonderzoek de sleutel tot zoekmachines

Zoekwoordenonderzoek de sleutel tot zoekmachines

Een basis lijst zoekwoorden stelt u eenvoudig zelf samen. Zoekwoordenonderzoek zet uw lijst om in kansen. Leer de basis of beraad een expert

Meer Zoekwoordenonderzoek de sleutel tot zoekmachines
Goede Landingspagina maken

Goede Landingspagina maken

Een goede landingspagina verstrekt een uitnodiging naar uw doelgroep en wijst hen de weg naar uw doel. Leer de basis of beraad een expert

Meer Goede Landingspagina maken
SEO Maatwerk
Turkooishof 132b 4817HE Breda, Netherlands
+31 (0)6 - 38757212 info@seomaatwerk.nl
Hogere positie in Google? Stem uw inhoud af op uw doelgroep