Beraad een expert

Vindbaarheid op Google

Zoekmachine Google is één van de belangrijkste kanalen waar vanuit men start met zoeken als zij iets willen vinden. Ook uw doelgroep oriënteert zich waarschielijk op dit kanaal. Op welke zoekwoorden platform vindbaar is op Google, wordt sterk bepaald door waar uw doelgroep op zoekt. Hoe meer relevante informatie uw website of webshop bevat voor uw doelgroep, des te meer bezoekers uw platform ontvangt.

De juiste vragen bevorderen uw vindbaarheid op Google

Beter vindbaar zijn op Google wilt u niet zonder reden. U wilt uw nieuwe bezoekers de kans geven om u te leren kennen, uw service te gebruiken of uw product te kopen. U kan een goede landingspagina laten maken, maar het begint met vaststellen welke zoekwoorden uw doelgroep kan gebruiken om uw diensten te vinden op Google. Een goede start hiervoor is het stellen van de volgende vragen;

  • Wat zijn uw diensten?;
  • Wie is uw doelgroep;
  • Welke vragen kan uw doelgroep stellen in verband met uw diensten?;
  • Hoe kan u helpen bij de vindbaarheid van het antwoord op Google?

Door het beantwoorden van deze vragen ontstaat er een goede basislijst aan zoekwoorden. Om meer uit deze woorden te halen kunt u een zoekwoordenonderzoek doen.

Maak het Google gemakkelijk u te vinden

U bent waarschijnlijk niet de enige die vindbaar wil zijn op Google met de gekozen zoekwoorden. Een hoge positie in Google bereikt u door aan zoveel mogelijk eisen van de zoekmachine te voldoen. Hoewel de daadwerkelijke manier waarop Google zijn resultaten berekent achter gesloten deuren wordt ontwikkeld, weten we wel dat er onder andere gekeken wordt naar; opbouw van de broncode, relevantie van webpagina ten opzichte van het zoekwoord en populariteit van de webpagina.

Opbouw van de broncode
Zoekmachines weten alleen wat er op een webpagina staat door het lezen van de pagina broncode. Net als de mens vindt een zoekmachine het prettig om overzichtelijke en snel ladende webpagina's te zien. Zo zijn er binnen webdesign verschillende codes die aangeven wat kopteksten, paragraven of pagina omschrijvingen zijn. Hoe netter de broncode, des te sneller een zoekmachine het kan lezen.

Relevantie van inhoud
Sinds 2010 is Google bezig om hun zoekmachine "menselijker" te maken. Dat wil zeggen; de zoekmachine kijkt niet alleen meer naar de overeenkomst tussen zoekwoord en webpagina, maar ook of het artikel goed geschreven is. Houdt er rekening mee dat teksten niet volgepropt zijn met zoekwoorden , maar verzorgde teksten met koppen en paragraven zodat het net zo leesbaar is als een krant.

Populariteit van de pagina
Net als in het dagelijks leven heeft populariteit alles te maken met; wie kent u. Het gaat dan niet alleen over hoeveel mensen uw website of webshop vinden op Google, maar ook of men de tijd neemt uw website te lezen en de mate waarin uw webadres verspreid is onder andere artikelen met aansluitende informatie. Uiteindelijk zal de zoekmachine - gebaseerd op de eisen aan welke u voldoet - een waarde toekennen aan uw webpagina en gehele website of webshop.

Hebt u vragen over vindbaarheid op Google? Of kunnen wij u helpen om uw diensten online te publiceren? Houdt u dan niet in om contact met ons op te nemen.

Meer interessante SEO informatie

Linkpartners

Linkpartners! Een eenvoudige manier om uw online netwerk uit te breiden. Lees over de basis en beraadt een expert

Meer Linkpartners

Optimalisatie voor zoeken vanaf mobiel (Mobiel SEO)

Ook uw doelgroep zoekt uw diensten via dit medium. Bent u al klaar voor mobiele SEO. Lees over de basis of beraadt een expert

Meer Optimalisatie voor zoeken vanaf mobiel (Mobiel SEO)

Zoekwoordenonderzoek de sleutel tot zoekmachines

Een basis lijst zoekwoorden stelt u eenvoudig zelf samen. Zoekwoordenonderzoek zet uw lijst om in kansen. Leer de basis of beraad een expert

Meer Zoekwoordenonderzoek de sleutel tot zoekmachines

Goede Landingspagina maken

Een goede landingspagina verstrekt een uitnodiging naar uw doelgroep en wijst hen de weg naar uw doel. Leer de basis of beraad een expert

Meer Goede Landingspagina maken